Zwrot Movember (wąsopad) powstał z połączenia dwóch wyrazów:
moustache – wąsy oraz November – listopad.
Geneza kampanii Movember sięga 2003 roku, kiedy to dwaj Australijczycy pod hasłem: "Czy jesteś wystarczająco męski, by być moim kolegą?" zapoczątkowali trend noszenia wąsów. Warunkiem wzięcia udziału w akcji było wpłacenie 10 dolarów i zachęcanie innych znajomych, by wspierali finansowo zapuszczanie wąsów.
Na końcu wszystkie środki zostały przeznaczone na fundację zajmującą się badaniami nad rakiem prostaty. W 2004 roku do akcji włączyło się kilku mieszkańców Hiszpanii i Wielkiej Brytanii tworząc pierwsze zagraniczne agendy Movember. W 2007 roku akcja rozrosła się na kolejne kraje dając początek międzynarodowemu ruchowi Movember.
Na całym świecie listopad został uznany za miesiąc solidarności
z mężczyznami zmagającymi się
z nowotworami gruczołu krokowego
oraz rakiem jąder.
Pomimo, że zabawna forma wizualizacji kampanii, to dotyka i prowokuje rozmowy na temat ważnych i trudnych tematów.
Przez cały miesiąc mężczyźni zapuszczają wąsy. Nie tylko żeby wzbudzić zainteresowanie zmiana wizerunku ale przede wszystkim żeby odpowiedzieć na pytanie: dlaczego? Bo wspieram międzynarodową akację Movember!
Być może będzie to początek dyskusji w pracy, w rodzinie, w gronie znajomych o profilaktyce oraz zachorowalności na nowotwory prostaty oraz jąder.
Movember to kampania edukacyjna, w której najważniejsza jest rozmowa – bez tabu, zawstydzeniai skrępowania o konieczności samobadania się mężczyzn.
Movember - warto się badać!
Należy to uświadamiać panom w każdym wieku, ale też paniom - jak ważne są regularne badania
i dbanie o stan zdrowia partnerów.
Natomiast o konieczności samobadania u mężczyzn oraz reagowanie na niepokojące objawy powie nam dr n.med. Antoni Majek – Ekspertem z dziedziny urologii w Centrum Medycznym Szpital św. Rodziny w Łodzi.